söndag 24 maj 2009

"Sing and make merry in our hearts to the Lord"

Nu när jag har återupplivat bloggen igen så passade jag i samma veva på att skaffa en hemsida! Titta in där vettja: http://www.vbwc.org/!

Men nog om det. Vad kan jag säga har hänt i denna långhelg? På Torsdagen blev det rep hela dagen, Fredagen ägnades åt ett misslyckat försök att ta sig in till Gävle och i sviterna efter det lite fylleångest som jag spottade ur mig i det förra blogginlägget. Lördagen kom jag äntligen in till Gävle och fick se vardagshjältarna Leffe P i all sin prakt. Trevligt må jag säga att det var, och intressant att se allt vänsterfolk i Gävle samlat på ett och samma ställe, det var som ett potpurri av alternativa människor som bara ville visa sig mer vågad än alla andra. Gött.

Idag Söndag så var det rep igen. Ägnade två timmar ensam i repan på morgonen tack vare att en glatt salongsberusad Ludvig Larsson hade lovat mig ett repstart klockan 12.00, Söndag lunch, men det visade sig att ingen annan var tillgänglig förrän klockan 3. Allra minst han själv, då han låg och sov när jag kontaktade honom. Åkte sen hem och återvände efter att ha spelat Heroes hemma i en timme, laddad som fan, och brände av en heldags rep där jag av praktiska anledningar fick ta roll som basist.

Just nu sitter jag dock och letar affischer att tapetsera väggarna i mitt nya rum med. Blir nog skitbra det här...

Inga kommentarer: