tisdag 7 juli 2009

Ok, det var sista gången jag provade det där

Jag var nyss i duschen, och passade på att raka mig (hakan, inte pungen) när jag ändå var där inne. Jag hittade inte farsans och mitt gemensamma Mach 3-lödder, men jag hittade en nyinköpt Nivea-variant. Den gav ett ovanligt tjockt skum visade det sig, och när jag hade löddrat in mig ordentligt så hade jag båda händerna fulla med rakskum. Så, jag tänkte att eftersom det luktade riktigt fräscht så passade jag på att gnida in resten av kroppen med det - lite som ett schampoo.
Sen när jag stog där som en blålätt Yeti av tvåtusentalet så kände jag hur det började svida på hakan. En obehaglig sensation som snart spred sig över varenda kroppsdel som jag omsorgsfullt hade löddrat in. Och då jag hade tagit god tid på mig att riktigt ordentligt gnida in "Kronjuvelerna" ("Familjegodset", "Klockspelet", "Paketet") så fick jag panik i väntan på den smärtan som annalkade i mina nedre regioner, och började tokduscha och skrika (av någon anledning, det hade ju inte börjat göra ont än) samtidigt som jag sprayade ballen full med iskallt duschvatten.

Sen kom det.

Och jag kan ju säga att det var som att doppa pungen i frätande syra, alternativt lite som att "teabagga" killen i Fishermans Friend-reklamen.

Inga kommentarer: