onsdag 15 juli 2009

Your female scent just turned out to be

Ok, så här är det: dofter är min grej. Hade jag haft en topplista med saker som jag tänder på mest så kommer DOFTER på plats nummer ett (ej att misstagas med LUKTER, som är den negativa motsvarigheten, dofter doftar alltså gott). Och jag sitter här och funderar på en tidigare (MINDRE än två månader sen, för referens) erövring. Grejen är att jag just nu doftar EXAKT som personen i fråga gjorde. Hur?
Jo, jag har spelat fotboll ikväll, så jag hade myggmedel på armarna. Myggmedlet doftar lite som tigerbalsam nästan, men det är inte det enda elementet som flödar ihop till denna underbara doftkombination. Nej, vi har den hudlotion jag smörjer in mig med efter varje dusch för att undvika att huden blirr torr och obehaglig (med risk för att låta som en medelålders kvinna), en lätt blomsterparfymerad historia som ger mig en viss känsla av trygghet vid varje "fnos" (för referens så kan jag säga att märket är Eucerin, och det är flaskan med röd pip).
Sen har vi min deodorant som sätter sina spår, det är en manlig standardvariant från Adidas.

Dessa element; hudkrämen, Adidasdeodoranten och touchen av myggmedel, blir tillsammans en helt underbar doftkombination. Och den får mig att känna mig ensam samtidigt som det känns som att nån är här med mig.

Vidrigt och fantastiskt på samma gång.

Djupt? Analyserande...

Inga kommentarer: