torsdag 27 augusti 2009

Att skriva med kropp och själ

Visst, nu går jag högskola. Och allt annat går ganska bra det med.

Men så fort jag ska skriva ett blogginlägg så skiter jag i det och börjar med skrivövningarna som Natalie Goldberg i boken "Att skriva med kropp och själ" tjatar om. Hela tiden. Börjar bli irriterande, men vafan, det är säkert bra för mig. Roligt är ju även att hon hela jävla tiden drar paraleller mellan att skriva och att meditera. Svårt för nån som inte är buddhist att relatera till kanske...

Menmen, eftersom att jag först blev inspirerad till att skriva ett blogginlägg så är jag nu mer intresserad av att fortsätta med skrivövningarna. Kanske publicerar dom här senare...



Förresten. Är det någon som kan skänka mig en slant? Jag tycks ha SMS:at och ringt upp allting på sistonde.

Det är tur att Stockholm ligger innanför landets gränser. Annars hade det blivit dyrt.

Inga kommentarer: