torsdag 4 december 2008

En bitter jävel

Jag har ett par väl valda tips till alla småtjejer som skriver blogg (bara för att jag känner mig bitter för tillfället). Först och främst, en mening börjar ALLTID med stor bokstav. Nej, det är inte trendigt att skita i den stora bokstaven, och nej, ni GÖR det inte för att vara trendiga heller även om ni påstår det. Ni gör det för att ni är dumma. Sen så använder man PUNKT i slutet på en mening, det räcker inte med en radbrytning eller liknande, jag börjar bli trött på bloggar som ser ut som om dom är skrivna av en baltisk prostituerad med brutna handleder.

En annan grej jag inte förstår med tjejers bloggar är VARFÖR dom ALLTID känner att det är jätteviktigt att alla får veta att dom ska gå i mysbyxor hela dagen och äta kokosbollar (eller liknande vardagskläder respektive ätbart föremål). För det är verkligen vanligt. Jag utmanar dig, leta på en tjejkompis blogg, och så kollar du bland dom senaste 10 inläggen. Jag lovar att du kommer hitta ett sådant inlägg.

Ett annat populärt inlägg är dom "djupa" inläggen (notera citationstecknen runt ordet "djupa"). Ungefär var tredje inlägg i en svensk flickas blogg är ett såkallat "djupt" inlägg. Dessa inlägg innehåller alltid tre saker: frågetecken (hela inlägget är oftast ett stort jävla frågetecken), svordomar (i liten grad, men dom finns alltid där) och självömkan. Ännu en gång, j
ag utmanar dig, leta på en tjejkompis blogg, och så kollar du bland dom senaste 10 inläggen. Jag lovar att du kommer hitta ett sådant inlägg.

Sen så är det missbruket av dom där jäkla kolon-parenteserna! Och med det menar jag dom här: :)
Ok, visst, det har kanske dykt upp en och annan glad gubbe, lipande gubbe eller varför inte en pilskt blinkande gubbe, i min egen blogg eller i mina WC-vänners bloggar. Men det behovet av att visa sitt eget ansiktsuttryck med hjälp av ett kolon och ett annat väl valt tecken efter varenda jävla mening som fjortisarna har, det har ingen av mina vänner.

Och sen så kan ni även sluta missbruka kursiv och fet-stilknapparna. Snälla?



Ok, jag kanske är en bitter skit just nu, men jag ber om ursäkt på förhand till dom som kommer ta illa upp.


Inga kommentarer: