söndag 21 december 2008

Jag har en undran

Varför är det så att när man har fyllt 18 inte kan få saftglögg när man är hemma hos folk? Alltid när man är på besök hos någon så har dom hällt upp färdiga koppar med glögg, och det finns aldrig saftglögg så det räcker om man som 18-åring väljer att ta en.

Det verkar som att det är något av en bekräftelse om att man är vuxen när man får vinglögg istället för saftglögg när man är på besök hos någon.


Nej, som sagt så har jag varit på släktmiddag, med skrikiga barn och dom obligatoriska salongsberusade vuxna. Det var precis det som behövdes efter att:

1. Igår efter en krogvända ha lett en stupfull Kaunitz genom sandvikens torg i 2 timmar i sträck, för att sen sparka av honom från buss 41 vid Bilisten i kungsgården där hans mor stod och väntade på honom med armarna i kors (antagligen inte skitglad för att hon har fått gått upp klockan 3 på natten för att hämta sin stupfulle son från bussen och sen behöva leda honom hem).
2. Idag repat hela jävla morgonen från klockan 10 till klockan 16 (Då jag fick komma hem och slänga mig i duschen för att sen gå på släktmiddag)

Och till råga på allt: när man sitter där på släktmiddagen mobbar ALLA där skiten ur mig för att samtliga har läst min blogg.


Och förresten, om du läser det här Emma: Släng dig i väggen.

1 kommentar:

Johan Andersson sa...

ha ha ha ha ha! Härligt VB, tänk såhär, det kan inte bli sämre!