tisdag 2 december 2008

Mjölby!

Fråga mig inte varför jag skrev Mjölby i rubriken, det var väl det enda jag kom på. Jag kunde ju ha skrivit namnet på den nya staden på listan över städer som läser denna blogg: Grattis Skövde!
Då jag själv inte har sån stor koll på Skövde låter jag engelska Wikipedia föra min talan:
"Skövde is a
city in Västergötland, Sweden. It has around 50,000 inhabitants and is the seat of Skövde Municipality. Skövde is situated between the two largest lakes in Sweden, Vänern and Vättern. The western main railway (Västra Stambanan) was located through Skövde in the 1890s, which dramatically gave the town an industrial and population boost."

Bör även tillägga att antalet unika besökare (eller "body count", som man även kan kalla den) numera ligger på 32 personer! Kurvan uppåt bör väl se lika stadig ut som förra veckan.


Jag köpte Spelet Utmaningen/Dagboken idag. Jag funderar på att faktiskt försöka mig på Utmaningen, som är en 30-dagars självhjälpskurs i raggning, och dokumentera hela resan i den här bloggen. Vad tycks om det? Jag ska fundera på det, men lite påbackning från er hjälper.

Ett utav uppdragen dag 1 var att starta spontana konversationer med minst 5 främlingar, oavsett kön. Jag ska iallafall prova mig på det uppdraget imorgon och se hur det går (om jag kommer ihåg, jag ska ju faktiskt på körskola och allting imorgon).

Jag slänger in en liten "idag" också: Idag skrev jag prov på antiken på historian. Jag overkillade som fan med att skriva 13,5 sidor. Det tog nästan hela tvåtimmarslektionen.


Inga kommentarer: