torsdag 11 juni 2009

Mothership

Intressant namn på ett blogginlägg måste jag säga. Har antagligen inte ett dugg med vad som kommer att skrivas att göra, men det var det ord i mitt huvud som både kändes rätt och tillgängligt för stunden.

Jag vill faktiskt be om ursäkt nu. Förlåt, Bloggjävel. Förlåt för att jag aldrig uppdaterar dig. Men jag har inte haft tillgång till nån annan uppkoppling än grannens (utan lov) dom senaste två veckorna. Så förutsättningarna för att jag skulle kunna skriva ett blogginlägg var att jag skulle sitta det öppna vardagsrumsfönstret och skriva, vilket blev ganska kyligt.

Så vad har då hänt sen sist? Något intressant?
Kanske! Jag har börjat läsa Spelet igen, vilket blir andra gången. Första gången jag läste den var jag dock "skuggan av en man" som det heter. Lång, mager och utmärglad efter hundratals liter cellgift och en benmärgstransplantation. Inte mycket till objekt för en blivande expert. Sen var jag ju 16 bast gammal med. Inte precis krogmogen.



Så den här gången bestämde jag mig för att prova på det. Att spela alltså. Så jag tänkte att jag tar det lugnt en gång för att se om det verkligen funkar. Här är min fältrapport.
(Notera att detta bara var en utvärdering från min sida, om huruvída systemet funkar eller inte)


Två tjejer, en blondin (hindret), och en brunett (målet). Jag börjar med att gå fram till blondinen (en gammal, fast flyktig, bekantskap) för att talas vid lite grann. Hon påpekar det faktum att jag aldrig kommer ihåg vad hon heter. Vilket leder till spelad magikertalang av mig, då jag försöker gissa hennes namn, vilket misslyckas, dock så var det inte ett särskilt seriöst försök.
Brunetten lägger sig i samtalet och vill att jag ska gissa hennes namn med, jag klarar det efter andra försöket. Hon blir imponerad.

Det är vid DET HÄR laget som jag inser att jag verkligen kan prova att spela.

Så jag väljer att vända uppmärksamheten mot blondinen istället, och när brunetten börjar pocka på min uppmärksamhet lägger jag en neg, d.v.s en kommentar som inte är elak, men förolämpar målet såpass att hon faktiskt blir MER intresserad. Och, mina damer och herrar, det är här det hela blir intressant. Fram till dess var det hela ett oseriöst försök, så när min neg verkligen fungerade blev jag riktigt imponerad av den makt som detta system innebär! Brunetten börjar studsa kring mig och blondinen som en uppmärksamhetstörstande galning, och jag vänder efter ett tag uppmärksamheten till henne och börjar göra en cold reading på henne, vilket i princip är en gissningslek som ska framstå som spådom. Hon påstår ett par gånger att jag är den mest intressanta människa hon träffat.

Efter detta fick jag hennes nummer. Ett klassiskt nummeravslut. (High five).



Kanske är värt att prova fler gånger? Feedback, tack.

1 kommentar:

Johan Andersson sa...

Fy fan vad häftigt! *High five*