söndag 28 juni 2009

To be a rock and not to roll

Ok, som sagt, det blev inga inlägg på ett tag där, men med tanke på att jag varit bortrest utan tillgång till dator så är det väl egentligen max 10 timmar sen jag skrev förra inlägget.
Men angående veckan, first thing's first, så har jag blivit "fett rånad" (som Jimmy Löfgren skulle ha uttryckt det). Första natten steg den billiga alkoholen mig åt huvudet, och efter ett tequila-race på 8 shottar blackoutade jag, eller som Robert Plant skulle ha uttryckt det: "Didn't take too long 'fore I found out, what people mean by "down and out"", och vaknade upp i en okänd hotelllobby 3 timmar senare. Min telefon var borta och min plånbok likaså, skjortan luktade spya (och konstigt nog hade jag den inte på mig, utan höll den i handen) och när jag lyckades lista ut vart mitt hotell låg med hjälp av nattportieren så insåg jag att jag var 3 kilometer därifrån (bra jobbat i ett sånt centrerat ställe som Sunny Beach).

Så notera detta: alla som försökte eller försöker få tag på mig via min mobiltelefon - jag ignorerar er inte. Försök få tag på mig på annat vis istället.

Jaja, slutsatsen jag kan dra är väl iallafall att alkoholen var billig. Och mobiltelefonen är jag iallafall glad att jag blev av med, det känns som ett definitivt slut på gymnasietiden på ett sätt.


Uppdaterar kanske sen, när inspirationen slår till igen...

Inga kommentarer: