onsdag 3 juni 2009

Grab hold of the soul where the memory lingers

And make sure to never do it with them singers, 'cause they'll tell everyone in the world.

Så känns det just nu. Texten är en White Stripes-text, såklart skriven av Jack White. Mannen som Bob Dylan himself refererade till som "en av vår tids största låtskrivare". Who can blame him? Läs en White-text någon gång, jag utmanar dig.

"And I'm talking to myself at nights, because I can't forget. Back and forth through my mind behind a cigarette"

Blir träffad igen. White Stripes har alltid varit min musa. Det jag lyssnar på när jag behöver inspiration. Jag har inte skrivit en vettig text sen Januari. Det var då jag pausade min Stripes-period. Och nu skriver jag i stötar känner jag, men jag tänker även i stötar. Mitt sinne är lulligt av folköl. Heineken för att vara precis. Är också ganska kramsugen känner jag.

Inga kommentarer: