lördag 13 juni 2009

Ovaltine for all the money!




Idag var jag med i tidningen.

Jag och lilla Mau. Och Frida. Och Billy till vänster. Och Jimmy till höger där. Det var en intressant dag igår. Gratis alkohol och en massa pengar. 5 småflaskor med billig champagne (mousserande vin), 4 småflaskor Jäger och en liten flaska som jag fick av Johnny Fröjd (som jag inte egentligen vågade dricka för det kunde ha varit vad fan som helst) hann jag trycka i mig - och det var bara på flaket som vi åkte runt på. Så när jag kom hem till mottagningen så kan jag ärligt säga att jag var packad.
Mottagningen slutade med att jag däckade i min säng.

Sen drog vi till Emelie Erfält som bor i Stensätra. Vi tänkte att vi kunde mötas upp ett gäng utanför ICA Björksätra för att sen gå dit (det kunde ju omöjligt vara mer än 300 meter). Det var typ 3 kilometer. Men man kom dit till slut, och där drog jag i mig all alkohol jag hade på en halvtimme. Sen gick det utför!

Så nu sitter jag här med en stukad högerhand, för jag lyckades hamna i bråk (med kassan på Sibylla) och insåg inte riktigt att det är lite halvsvårt att slå ner något som är i solitt trä. Jag har vissa minnesluckor, men kommer ihåg det mesta.

Hamnade även i tvist med en sprättgök utanför Lobby, som refererade till Argos Action som "Det där lilla "rockbandet" du spelar i", och vägrade inse att någon som inte gått Estetisk linje kunde vara mer musikalisk än honom själv. Det faktum att en estetisk människa faktiskt kunde gå en linje som INTE leder till ett liv i arbetslöshet fanns inte för honom. Utan man måste, citat (och tänk er detta högfärdigt uttalat, ungefär som att ni älskar er själva så till den vida grad att ni onanerar till er egen spegelbild varje morgon), "Viga sitt liv åt konsten, genom att gå en estetisk utbildning" - annars är man varken konstnär eller estet.

Tänk efter. Tror du på största allvar att människorna som formade modern musik alla gick estetisk linje? Bob Dylan, Frank Zappa, Roger Waters, Jimmy Page?

Dom som går en estetisk linje är snarare dom som misslyckas. Eller så är det dom som kallar folk för "jävla rockers" hela högstadiet, för att sen stå på ensemble i gymnasiet och lira Pink Floyd.

Är det nåt jag hatar så är det hycklare.



Och förresten: Malin, jag kommer att sakna dig.