lördag 1 november 2008

Anon delivers

Nästan samtliga av mina wc-vänner kommenterade gårdagens inlägg angående olika "Dagens...". Så därför tänker jag börja med att göra upp med deras önskemål!

Johan: Bra idé att ha olika varje dag, jag kanske nappar på det snart, men först ska jag nog lista lite fler alternativ :)! Och bra att du påminde mig om att tillåta kommentarer från ALLA och inte bara inloggade medlemmar!


Olle; Bra idé, VB levererar:


KABLAM!
DÅLIG BRUTTA!



Ok, då var det avklarat, så vad har jag för mig? Jo, jag sitter och provkör min nya fiber-uppkoppling! Livet kunde ha varit sämre!

Tänkte att jag även kunde dela med mig av några nya idéer för ett "Dagens..."!

Alternativ nummer 4: "Dagens hyllning"
Här hyllar jag personer, döda eller levande, som verkligen förtjänar det!

Exempel nummer 4: "Dagens hyllning: Freddie Mercury! Hur kan man inte hylla någon som faktisk lyckades med att göra världens fjolligaste läggning (homosexualitet) till något manligt? Sen att karln var en showman av episka proportioner är ju bara det värt TVÅ hyllningar!


Alternativ nummer 5: "Dagens låt"
Det var nästan med krampande fingrar jag skrev detta, då det känns lite uttjatat, men jag kan verkligen förstå varför man har denna "Dagens..", eftersom att jag själv är mycket för att övertyga mina medmänniskor om att MIN musikstil är den som gäller, inte deras.

Exempel nummer 5: "Dagens låt: The White Stripes - I Want To Be The Boy. Vilka skulle vara den första gruppen att föräras en position som Dagens låt i min blogg om inte The White Stripes? Denna tappning av den fantastiska låten från albumet "Elephant" är till skillnad från originalet framförd med orgel istället för piano, notera gärna att Jack White vid ett tillfälle både spelar orgel och gitarr samtidigt. Jag brukar jämföra The White Stripes med rövarna ifrån kamomilla stad: "Kasper, Jesper och Jonatan", dom är rövare, men dom tar endast det dom behöver. Precis som The White Stripes, det blir aldrig onödigt mycket."


Jag ska fundera vidare, återkommer kanske med ett inlägg till i eftermiddag!


Inga kommentarer: