måndag 10 november 2008

Den där, vetdu!

Spelningen gick bra måste jag säga.
Var någorlunda nervös, men det gick över så fort vi äntrade scenen. Jag måste tacka alla som kom, speciellt Olle, då han var spexig nog att skicka smygporriga SMS till mig innan spelningen, som p.g.a att hans nummer inte finns i min kontaktlista fick mig att tro att han var en potentiell groupie. Tack vare Olles SMS till mig fick Johan ett ragg!

Det ovanstående låter inte ALLS sammanhängande, jag vet. Men jag ska förklara nu! När vi satt uppe i logen beläget på Kungens övervåning efter spelningen och slappnade av med en öl och lite päronsoda, så kom jag på att jag faktiskt hade fått ett par SMS från ett nummer som inte fanns i min kontaktlista innan spelningen.
SMSen löd som följer:
Nummer som jag inte kände igen: "När börjar ni lira?"
Jag: "8, vem frågar?"
Nummer som jag inte kände igen: "Okej! En hemlig beundrare ;-) Jag kommer nog bli sen dit. Se till att spela länge. Jag kommer stå längst fram om jag hinner dit. Vi kan prata senare du och jag hoppas jag :-) Pusspuss!"

"Åhfan", tänkte jag, "Vem kan det här vara nu då?". Av någon anledning så var den första person som grabbarna föreslog Viktor Kaunitz, men det förslaget slog vi alla bort då vi visste att han var i Huddik just då. Ovetande som jag var så bestämde jag mig för att skicka numret till 118 100 för att se vem som skickat SMSen. Då jag inte har tillräckligt bra närminne för att kunna läsa vilket nummer som skickat SMSet och att sen skapa ett sms och skriva in numret där, så läste jag numret högt för Johan så han fick anteckna det. Dock så hittade Johan bara ett papper, och det var en av Mimikrys nerklottrade setlists som låg och skräpa, men det fick duga.

Tyvärr så gav inte 118 100 något resultat, men jag träffade Olle strax efter, så han förklarade att det var han som hade skickat SMSen. Iallafall så skulle Johan upp till logen igen senare på kvällen och hämta dom sista grejerna som vi lämnat där, och då satt 3 av medlemmarna i Mimikry där, endast iförda kalsonger, och drack öl. Dom hade precis upptäckt numret som stod nedklottrat på setlisten, och speciellt en av medlemmarna, den dom kallar för Apan, var riktigt förbryllad.
"Kolla här grabbar, någon har skrivit ner sitt nummer på min setlist, det verkar som att jag har fått ett ragg idag ändå"
Johan, som precis steg in i rummet, svarade:
"Nej, det var jag som skrev ner numret"
Då hajade Apan till direkt, och frågade med ett barskt dalmål om Johan inte ville ut och ta en fika imorgon.

Ja, jävla Johan, vetdu.

2 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Hahah! Vilken twist! Jag trodde han skulle få ett riktigt ragg!

Anonym sa...

Vilket novellfilmsmanus!