lördag 22 november 2008

Ett sådan törst att ta del av detta!

Nu har jag haft 7 unika besökare på min blogg sen den 19:e! Det känns ju nästan som att man är en rockstjärna eller något sådant.

För tillfället sitter jag och beställer hytt till årets studentkryssning. Jag ska dit med Simon och Jannson, och än så länge är det faktiskt taco-buffén dagen efter som känns mest lockande!
Men vi får se om vi ens kommer med, lösenordet som vi betalade 300 spänn för funkar inte...

Mina släktingar har fått ett sug att börja läsa min blogg helt plötsligt. Jag var på släktmiddag nyss och dom ville ha högläsning ur den! Sen kom jag att tänka på "Vill du knulla"-inlägget, och insåg att mina föräldrar kanske inte skulle uppskatta den
, så jag delade inte med mig av bloggadressen, så det blev ingen högläsning.

Jag funderar på att göra en lista eller något, bara för att snajda till den här bloggen något. Så here goes:


Min lista över 5 "personer" som jag inte vill vara attraherad till, men är trots mina samvetskval det ändå

Nummer 5:
Marian i Robin Hood. Ok, tänker ni, den här listan blir nog inte skruvad som vi först tänkte när vi såg rubriken, för Marian är ju en historisk karaktär som vi alla säkert kännt oss lite småattraherade till någon gång då och då. Fel, säger jag, för den Marian jag tänker på är Marian i Disneys version av Robin Hood, d.v.s. en talande rävhona! Ok, avsky mig då, men kom inte och säg att ni inte blir lite småkära när ni ser dom stå där vid dammen och Robin gör en ring av en näckros till henne.

Nummer 4: "Lady Sylvanas Windrunner" i WoW. Till att börja med, tänker ni säkert att jag måste vara rubbad som tänder på en karaktär från WoW. Men jag spelar knappt WoW, endast vid tillfällen då jag känner att jag är taggad på det. Är ni typen som lirar WoW så tänker ni säkert: "Hur fan kan killen tända på en landsförrädar-zombie som bor längst ner i Royal Quarters i Undercity?" och är ni typen som är realister så tänker ni säkert: "Hur fan kan killen tända på något som består av pixlar?" Svaret är enkelt: Hon är het.

Nummer 3: Barbie. Det är en 30cm lång docka. Som man kan klä i olika kläder. Kamma håret på. Sköta om. Spela upp små scener med. Kanske ta på lite olämpliga ställen. Somna med den i famnen. Utmattad.
Visst, bruden har ingen "entry point" och även om hon hade haft det så är hon 30cm lång, så det blir såattsäga skalmässigt omöjligt. Men vafan hela konceptet uppmuntrar ju till användning av ens egen fantasi!

Nummer 2: "Judge Judy". Hon är en
kvinna i övre medelåldern som på hennes program på tv4+ verkar vara ett riktigt rivjärn. Men jag tror att jag skulle kunna ändra på henne. Verkligen.

Nummer 1: Bruden på russinpaketen. Hennes eldiga spanska ögon såg ända in i min själ när vi satt där, hon och jag, när det var fikastund på skolutflykterna i småskolan. Hennes bruna, fylliga lockar såg alldeles sådär varma och väldoftande att burra sig in i när man satt där, blöt ända in i själen. Trots dom splittnya galonbyxorna och dom lovat "vattentäta" spiderman-stövlarna. Den blodröda asken som hon vakade över innehöll välsmakande (och relativt nyttiga) små soltorkade vindruvor, av den bästa kaliforniska sorten. Och hennes leende såg ut att dölja en hemlighet, en hemlighet så underbar som bara en sp
ansk vindruvsplockarflicka på ett russinpaket kan dölja. En väldigt speciell kvinna, helt enkelt.


"Lucky number one"

1 kommentar:

Johan Andersson sa...

Oj då. intressanta val av brudar må jag säga!