söndag 30 november 2008

Vilken jäkla prognos!

Official Seal of Win är nu uppe i 28 unika besökare, och lyckas jag få ihop 2 till denna Söndag så stämde min prognos i det förra inlägget! Med denna ökning kanske det blir ett litet jubileums-inlägg om drygt en månad, när jag är uppe i 100 unika läsare!


Igår var jag ute och drack alkohol med mina goda vänner Simon och GD. Vi drog till Steeltown som vanligt, där det var lugnt hela den första timmen, under nästan hela Happy Hour faktiskt. Men när Happy Hour slutade (runt 22.00) började det ena efter det andra bekanta ansikte dyka upp. En jävla massa HR-folk faktiskt.
Men dom som satte avtryck var fan random-folket som slog sig ner vid vårat bord. Det var två grabbar med dom jävligt bibliska namnen Josef och Jona (Jonah, kanske) och en aspackad tredje figur vid namn Max. Jag hade ingen aning om vilka dom var, och dom dök upp vid vårat bord medans jag var på toaletten, men dom hade en del bra saker att säga, och vi höll ihop med dom nästan hela kvällen.

Ända tills Johan E bestämde sig för att det var en bra idé att gå därifrån så han kunde avsluta sin 75:a Bacardi ute i friska luften, hjälpsam person som jag är så bestämde jag mig för att hjälpa honom med den, och när han blev sur och ville ha tillbaka den så använde jag mitt goda omdöme och drog i mig så många klunkar jag hann innan han tog den ifrån mig. Jag hann med 6 stora.

Efter det minns jag bara följande:
  • Att dom slängde ut Johan och Viktor (En annan Viktor från Göranssonska) från Lillpuben medans jag berömde vakten för en rådig insats.
  • Att jag och Viktor ligger halvt avtuppade utanför huvudingången på Hammar och Johan snubblar över mitt huvud och drattar i betongen ett par meter framför mig.
  • Att jag i dimmig berusan ropar på ett par tjejer på andra sidan gatan om att dom ska komma över och snacka lite, varefter den ena av dom visar sig vara min kusin. Och jag skäms.
  • Att jag, Johan, Simon och GD på nåt jävla sätt lyckas ta oss till bussen, och att jag ligger raklång på 5-sitsen längst bak i bussen och skäller ut Simon för att han är "en jävla hora". Simon skrattar.
  • Att när jag äntligen kommer innanför dörren till vår lägenhet slänger rocken, plånboken och mobilen på golvet (mobilen drog jag faktiskt in i en vägg så att det smällde, fråga mig inte varför) och sätter mig på toaletten med tandborsten i munnen och somnar till i 5 minuter, för att sen halta mig in i sovrummet och dunsa med ansiktet före ner i sängen och somna.


Och det värsta är att jag har varit på krogen TVÅ gånger den här veckan. Vad är tjusningen liksom?
Och jag ger mig fan på att jag sitter där nästa helg igen.

2 kommentarer:

Johan Andersson sa...

LÅter som en jävlarns helkväll, jag hänger med nån gång på jullovet!

VBwc sa...

Låter som en fin idé!